tisdag 16 februari 2010

Konstkvilt i vintertid


Den här kvilten passar bra att visa nu i vintertid och det är samtidigt den kvilten jag är mest stolt över! Jag vann en tävling på Quiltköping 2008 med denna. Mitt första bidrag till en quilttävling och jag vann en symaskin!

Kvilten är uppbyggd av 12 st trianglar av handfärgade tyger. Snöflingan är gjord av tyg som jag skrivet ut från datorn, klippt och applicerat på bakgrunden. Den är frihandskviltad på maskin precis över hela i sex-sju olika färger från silver, grå och ljusblått. Ett trettiotal swarowski-kristaller är påsatta. Bakgrunden är också frihandskviltad och i hela kanten rundom är det massor av pärlor påsydda.
ag tog inte tid på hur lång tid den tog att göra i timmar men hela min tre-veckors semester gick åt. Var det fint väder satt jag ute och broderade.

1 kommentar:

  1. Kul att du har börjat blogga !!! Kom på i skrivandets stund att kanske jag ska be dig att designa en bädd till Yahto.... jag som har dille på bäddar.
    Kram från oss
    Carin o Yahto

    SvaraRadera