söndag 21 februari 2010

Färdig kvilt









Jovisst blev den klar. Detta är den "Tänk Rosa" kvilt jag skrev om igår. Det var ett mönster skapat av Åsa Holmèr på Österby Quilt och genom att donera pengar till Bröstcancerfonden fick man mönstret. På hennes sida kan du se andras bidrag.


Jag är riktigt nöjd med färgerna, fast de syns inte så bra på bilden. Särskilt gillar jag det lila tyget på kvadraterna.






Det går från ljust lila med rosblad till mörkt lila med rosor. Jag har köpt det från eQuilter.



Alla de andra tygerna är köpta i Lidköping på Textilia






Och, ja, det ligger en hund på soffan. Hjärter och krupit under filten och sussar så gott. Visst ser det mysigt ut!




För rättvisans skull så visar jag var Kino sover, hon har intagit fåtöljen..

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar