söndag 10 juni 2012

Quilt design

Jag har ett fint datorprogram EQ6 där man kan designa kviltar.
Så när jag ska göra en ny kvilt sätter jag mig vid EQ6. Men ta mig tusan om jag får ihop det. Näe. Visst, enkla kviltar som använder befintliga block är ganska lätt, men ska man designa något eget (och det är ju det man vill) så kan jag inte.
Det slutar med att jag tar fram papper, penna och, i brist på stort papper, baksidan på en tapetrulle. Fungerar i alla väder!! Och det tar inte längre tid! Inte för mig i alla fall. Även om suddigummet används flitigt.

Denna löpare är ritad med gammaldags metod ;) Såg en bild och försökte göra min egen. Den är lite tricky då du gör blocken på snedden.

Mönster till den kommer att finnas framöver.

EQ7 har kommit, gissa om jag vill ha. Men jag behöver nog gå en kurs....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar