tisdag 9 november 2010

Efter en jobbig sommar med egen och andras sjukdom, dödsfall av Hjärter är jag nu tillbka med nya kreativa tag.



Två veckors semester väntar nu, tänk vad mysigt att bara vara hemma och kunna göra vad man vill, dvs sy och pyssla.



Här är två somriga grytlappar som kom till hastigt igår eftermiddags. De skänktes till ett lotteri i vår trädgårdsförening. Då passar det väl med blommor. Mönstren är hämtade från EQ 6.

 
Jag älskar änglar! I mitt nya sovrum (min dotter har flyttat hemifrån..) ska jag ha så många jag vill!

Detta ska bli en kudde tror jag, blocket hittades i en japansk bok och är sytt över mallar. Den söta ängeln finns på Panduro's idé-sidor




Detta urfina paper-piecing blocket har jag köpt på Etsy.






Visst är det fint! Det blir nog också en kudde, men jag har ju glömt att sy ansiktet. Mönstret innehöll även en ängel med händerna ihop. Ska sy den också.
Jag återkommer med fler spännade saker jag gjort eller kommer att göra.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar